کاهش اقبه همراهل به عینک آفتابی هوشمند

۲۱ مرداد ۱۳۹۶ طراحی

کاهش اقبه همراهل به عینک آفتابی هوشمندچند ماه پیش بود که عینک رنگارنگ و هوشمند شرکت اسنپ چت که مجهز به دوربین هم هست، به همراه جنجال و هیاهو روانه به همراهزار شد. Spectacles که عینک آفتابی هوشمند و جالبی هست، طراحی متفاوتی داشته و انتظار می‌رفت توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا را به خودش جلب کند. به همراه این حال اما گویا این عینک آن طور که انتظار می‌رفت نتوانسته دل خریداران را ببرد و در نتیجه فروش چندان خوبی را تجربه نکرده هست. حالا بعد از گذشت حدود ۶ ماه از زمان عرضه رسمی این عینک هوشمند به به همراهزار، شرکت اسنپ-چت از کاهش فروش این عینک خبر داده هست. این شرکت در گزارشی که از درآمدش در فصل دوم سال جاری میلادی منتشر کرده، اعلام کرده هست که در این فصل درآمدی برابر ۴/ ۵ میلیون دلار داشته، در حالی که این درآمد در فصل اول برابر ۳/ ۸ میلیون دلار بوده هست.

جالب اینکه این گزارش نشان می‌دهد تقریبه همراه تمام درآمد اسنپ چت در ۶ ماه اخیر از فروش عینک‌های Spectacles به‌دست آمده هست. به همراه این اوصاف از آنجا که عینک جالب Spectacles به همراه قیمت ۱۳۰ دلار در به همراهزار عرضه می‌شود، شرکت اسنپ حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این عینک‌ها را در فصل دوم سال جاری میلادی به فروش رسانده هست.  این میزان حدود ۳۵ درصد کمتر از فروش حدود ۶۴ هزار دستگاهی این عینک در فصل اول امسال بوده هست. به این ترتیب می‌توان گفت که فروش جهانی عینک Spectacles در فصل دوم سال ۲۰۱۷ کاهش فصلی ۳۵ درصدی را تجربه کرده هست. کاهش فروش عینک‌های Spectacles حالا سوالاتی را دربه همراهره تلاش‌های شرکت مادر اسنپ چت برای تغییر ماهیت به یک شرکت تولیدکننده دوربین، مطرح کرده هست. این ابهامات تردیدهایی را هم دربه همراهره دوام حضور این شرکت در به همراهزار گسترده و رقابتی ابزارهای پوشیدنی هوشمند ایجاد کرده هست. شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از گوگل گرفته تا سامسونگ تلاش‌های جدی و زیادی کرده‌اند تا بتوانند یک گجت پوشیدنی طراحی و تولید کنند که بتواند توجه کاربران را جلب کند و در این به همراهزار رقابتی به همراهقی بماند.

Spectacles اولین به همراهر در پاییز سال ۲۰۱۶ روانه به همراهزار شد و در ابتدا تنها توسط دستگاه فروش خودکار جالب این شرکت در چند شهر عرضه می‌شد و به فروش می‌رسید. اوایل سال جاری میلادی این عینک‌ها از طریق وب سایت اسنپ برای کاربران سراسر آمریکا در دسترس قرار گرفتند؛ اما فروش این محصول مطابق به همراه انتظارات و پیش‌بینی‌های شرکت پیش نرفت. وب‌سایت معتبر و شناخته شده TechCrunch در ماه ژوئن گذشته گزارش داد که دومین نسخه از عینک Spectacles در دست تولید هست و انتظار می‌رود این نسخه از قابلیت واقعیت افزوده هم بهره ببرد. به همراه این حال اما هنوز مشخص نیست که چنین به‌روز‌رسانی در نسخه بعدی عینک Spectacles می‌تواند توجه کاربران را برای خرید جلب کند؛ مخصوصا اگر نسخه بعدی این عینک به همراه قیمتی گران‌تر هم روانه به همراهزار شود.

کاهش فروش عینک هوشمند شرکت اسنپ در حالی اتفاق افتاده هست که ضرر خالص این شرکت از ۱۱۶ میلیون دلار در سال گذشته حالا به ۴۴۳ میلیون دلار رسیده هست. گزارش‌های شرکت اسنپ نشان می‌دهد که عینک Spectacles در حال حاضر ۱۷۳ میلیون کاربر فعال روزانه دارد؛ در‌حالی‌که کارشناسان این شرکت انتظار داشتند این تعداد دست کم به ۱۷۵ میلیون برسد. گزارش درآمد شرکت اسنپ در فصل دوم سال جاری میلادی در روز پنج‌شنبه منتشر شد و تنها چند ساعت بعد قیمت سهام این شرکت در به همراهزار بورس کاهش ۱۷ درصدی را تجربه کرد.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم