وبلاگ

چند قدم برای تولید محتوای دیجیتالی

 

تولید محتوای دیجیتال بخش مهمی از استراتژی دیجیتال است. هر بخشی از محتوا که ایجاد می‌کنید از جمله خبرنامه های الکترونیکی، مقاله های سفارشی، پست های وبلاگ، مطالعات موردی و موارد دیگر – باید با دقت طراحی شده تا چشم اندازهای مورد نظر را به سمت برند خود هدایت کنید و نرخ تبادلات را افزایش دهید.

پس از شناسایی مخاطبان مورد نظر، مراحل مختلفی وجود دارد که می‌تواند به بهبود کیفیت و تأثیر فرایند ایجاد محتوای دیجیتال کمک کند. اگر چه برخی از مراحل ممکن است برای همه انواع محتوا مناسب نباشد، اما به طور کلی برای بسیاری از محتویات تولید شده برای برند های B2B (تجارت شرکت با شرکت) قابل اجرا هستند.

گام های تولید محتوای دیجیتال:

شما برای تولید محتوای دیجیتال باید چند قدم مهم بردارید که ما در این مقاله این قدم ها را به شما نشان می دهیم تا شما بتوانید به راحتی شروع کنید.

1-تعیین هدف:

انواع مختلف محتوا، اهداف متفاوت دارند. به عنوان مثال، در حالی که مطالعات موردی تجربه و تخصص سازمان شما را در زمینه‌های خاص نشان می‌دهد، ممکن است مقالات مشارکتی برای تزریق موضوعات مهم و قابل توجه به برند تجاریتان جهت افزایش نرخ تبادلات به کار گرفته شوند. با تعیین هدف در ابتدای فرآیند ایجاد محتوا، شما می‌توانید احتمال این که محتوای شما نتایج مورد نظر را به دست بیاورد را بهبود بخشید.

تولید محتوای دیجیتال

2-محتوای مفید و ارزشمند تولید کنید:

برای تولید محتوای دیجیتال، قاعده کلی این است که محتوای هر قسمتی که ایجاد می‌کنید باید مفید و مرتبط با مخاطب هدف باشد. هرچه محتوا مفید تر باشد، برای مخاطبان آسان تر خواهد بود تا آن را به وضعیت خود ارتباط داده و با دیگران در محافل خود به اشتراک بگذارند.

3-انتشار محتوای دیجیتال در شبکه های اجتماعی:

در شبکه های اجتماعی مختلف از محتواهای متفاوتی استفاده کنید تا دسترسی به برندتان را گسترش دهید و معیاری به کمپین ها بیافزایید. محتویاتی که در هر سایت به اشتراک می‌گذارید باید منحصر به فرد باشد تا طرفداران شما دلایل بیشتری برای پیگیری شما در بیش از یک شبکه داشته باشند. پست های وبلاگ و سایر انواع محتوا که توسط افراد زیادی مشاهده و لایک می‌شوند و یا به اشتراک گذاشته می‌شوند معمولا در رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو تأثیر گذار خواهند بود.

4- استفاده از عکس:

محتوای نوشته شده خود را با عکس ها، اینفوگرافیک ها و فیلم ها تکمیل کنید. با توجه به مطالعات انجام شده توسط MDG Advertising، محتویاتی که از تصاویر مرتبط در آنها استفاده شده است، ۹۴ درصد بیشتر از مقالات بدون تصاویر، مشاهده شده‌اند. آمار تبلیغاتی MDG نشان می‌دهد که برای ۶۷ درصد از مصرف کنندگان آنلاین، عکس های دقیق و دارای جزئیات بیشتر از اطلاعات محصول یا رتبه بندی های مشتری مهم است.

5-سئو تولید محتوای دیجیتال:

به جای حدس زدن کلمات کلیدی برای استفاده در محتوایتان و اینکه امیدوار باشید تا توسط مخاطبان استفاده شود، پیاده سازی یک استراتژی رسمی SEO که از ابزارهای Google و سایر منابع استفاده کند، مفیدتر است. یک برنامه و استراتژی قوی SEO به شما کمک می‌کند تا عبارات ارزشمند و دارای تعداد جستجوی زیاد بر اساس موقعیت و صنعت خود را کشف کنید و به رتبه های بالا در آن کلمات دست پیدا کنید.

تولید محتوای دیجیتال

6-تجزیه و تحلیل محتوا:

در حالت ایده آل، برنامه تحلیلی شما باید از صفحات ساده فراتر رود تا رفتارهای آنلاین افرادی را که در حال مشاهده بخش های خاص محتوای دیجیتال هستند، را ارزیابی کنید. علاوه بر این، این نکته مهم است که از رتبه خود در موتورهای جستجو آگاه باشید و به طور مداوم برای بهبود این رتبه بندی ها تلاش کنید.

ضرورت تولید محتوای دیجیتال:با ایجاد محتوای مناسب و در فرمت های مختلف، پس از زمان کوتاهی رقبا را در کسب و کار خود از میان بردارید. شما حتی اگر کالای فیزیکی میفروشید نیاز به محتوای دیجیتال دارید چراکه بدون محتوا، ابزارهای بازاریابی را از دست می دهید.
فن بازارمحتوای دیجیتال: به معنای بازار فناوری جایی که در آن مبادلات تکنولوژی اتفاق می افتد. در این بازار فروشندگان فناوری، ایده ها و فناوری های خودرا به معرض دید میگذارند وبازاریابی انجام میدهند.در این بازار محتوای دیجیتال، رسانه های دیجیتال و سرویس های دیگربه سرمایه گذاران و صاحبان صنعت ارائه می گردد. این فن بازار محتوای دیجیتال،باهدف ترویج و فرهنگ سازی تولید محتوای دیجیتال است.

ابزاهای تولید محتوای دیجتال:

• برای تولید متن:presenter,powerpoint,Acrobatreader
• تولید عکس:photoimpact,photoshop,
• نرم افزار کاربردی فیلم:captivate,Camtasia
• نرم افزار صدا:sound fourge,audition

تولید محتوای دیجیتال

چارچوب استراتژی تولید محتوای دیجیتالی:

1. ایجاد و حفاظت از محتوا
2. دسترسی و یافتن محتوا
3. اشتراک گذاری و استفاده از محتوا
4. مدیریت محتوا
5. درک و آگاهی از محتوا

تفاوت تولید محتوای دیجیتالی با سایر محتواها:

• دامنه فعالیت های ترکیبی
• نیاز به مهارت های متفاوت یا اضافی
• ارتباط های تغییر یافته سیستم کسب و کار
• قابلیت استفاده مجدد از متحوا دیجیتالی
• کوتاه شدن چرخه های تبدیل فناوری وتولید به کالا

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

آموزش طراحی سایت با e-cds

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن