پاسخ سفارت ایران در تایلند به ادعای زوج گردشگر

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ طراحی

یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در به همراهنکوک به همراه اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایرانی در پی حمله یک فیل به آنها به همراه تاکید بر این‌که “سفارت ایران در تایلند هیچ‌گاه درخوهست کمک این افراد را رد نکرده هست” گفت:‌ طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگی‌های لازم به این دو گردشگر انجام شده و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده هست.

 پاسخ سفارت ایران در تایلند به ادعای زوج گردشگر

 

یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در به همراهنکوک به همراه اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایرانی در پی حمله یک فیل به آنها به همراه تاکید بر این‌که “سفارت ایران در تایلند هیچ‌گاه درخوهست کمک این افراد را رد نکرده هست” گفت:‌ طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگی‌های لازم به این دو گردشگر انجام شده و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده هست.

به گزارش ایسنا، این مقام آگاه در ادامه به همراه اظهار تاسف از بیان یک طرفه واقعه از سوی این دو گردشگر که یک زن و شوهر هستند گفت: ما هم از اینکه برای دو شهروند کشورمان در سفری تفریحی چنین سانحه‌ای رخ داده هست ناراحت هستیم ولی این حادثه در شهر پوکت که از به همراهنکوک فاصله دارد اتفاق افتاد. تماسی که آنها به همراه ما گرفتند از فاصله ۸۴۰ کیلومتری بوده هست.

وی ادامه داد: به خاطر این‌که امکان حضور در محل برای ما وجود نداشت سفارت از آنها خوهست تا اطلاعات تکمیلی، شرح واقعه و شماره تماسی از خودشان برای سفارت ارسال کنند که متاسفانه چنین تماسی گرفته نشد و اطلاعاتی از آنها برای ما ارسال نشد. بخش کنسولی سفارت برای خدمات دهی تاسیس شده بنا بر این این‌که دو نفر ادعا کردند به آنها گفته شده دیگر تماسی به همراه سفارت نگیرند، صحت ندارد چرا که وظیفه مهست تا پاسخگو به همراهشیم.

این منبع آگاه گفت: گزارش ایسنا را خواندم. متاسفانه پر از اطلاعات کذب هست؛ چرا که این خانم و آقا امضا داده‌اند که از شرایط و مراقبت‌های انجام شده رضایت داشتند. من به همراه نماینده آژانس مسافرتی آنها صحبت کردم. آنها دست خطی مبنی بر این‌که پس از حادثه‌ای که برای این دو نفر اتفاق افتاده هست به بیمارستان منتقل شده‌اند، دادند. این خانم و همسرشان این رضایت‌نامه را امضا کرده و در آن اعلام کرده‌اند که (در بیمارستان) به خوبی از نظر پزشکی به آنها توجه شده و تمام هزینه‌ها را خودشان (آژانس گردشگری) پرداخت کرده هست. در ادامه هم تایید کرده‌اند که در سانحه اتفاق افتاده تلفن همراه آنها شکسته و آژانس گردشگری مورد نظر موبه همراهیل‌شان را به شرکت سونی برده و یک تلفن همراه سالم به آنها تحویل داده هست و تکرار می‌کنم که در انتها این متن را امضا کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ آژانس توریستی که این دو گردشگر را به تایلند برد هست، فقط به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهد بلکه گردشگرانی از سراسر دنیا به آنها مراجعه می‌کنند و حتی اگر در یک مورد هم ضعیف عمل کند کل تجارتشان زیر سوال می‌رود. این شرکت حرفه‌ای و تمام اظهار رضایت‌ها آنها را به صورت مکتوب جمع‌آوری و یک کپی از آنها را برای ما ارسال کرده هست که ما هم برای وزارت امور خارجه ارسال خواهیم کرد.

این منبع آگاه به همراه اشاره به شکایت این خانم و آقا که بر اساس آن ادعا کرده‌اند پس از سانحه در تایلند از سوی آژانس گردشگری آنها و سفارت ایران مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌ و نزد پلیس رفته و شکایتی تنظیم کرده‌اند گفت: پس از این شکایت، آژانس توریستی به همراه حضور پلیس مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده و رضایت این زوج را جلب کرده‌اند، حتی عکس این واقعه هم موجود هست.

وی ادامه داد: متاسفانه اظهارات آنها مملوء از کذب و دروغ هست. تمامی اسناد مورد اشاره به فارسی و همراه به همراه عکس موجود هست. برای مثال در عکس مشخص هست که آنها در اداره پلیس حضور یافتند و مبلغ موردنظر به آنها پرداخت شده هست. علاوه بر این آنها گفته‌اند که هفت روز در بیمارستان بستری بوده‌اند در حالی که طبق اسناد تنها سه روز در بیمارستان بوده‌اند.

این منبع آگاه در سفارت خاطرنشان کرد:‌ سفارت‌خانه‌های کشورمان هیچ‌گاه به مراجعان نمی‌گویند که به همراه آنها تماس نگیرند. آنها همین اظهارات را در رابطه به همراه آژانس گردشگری هم داشتند که آژانس هم می‌گوید چنین رفتاری به همراه آنها نداشته هست.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم