مقابله به همراه جت لگ

۲۳ دی ۱۳۹۶ طراحی

 مقابله به همراه جت لگ

 

چرا ما دچار جت لگ می شویم؟ چطور می توانیم به شکلی ساده تر به همراه منطقه های زمانی جدید وفق پیدا کنیم و چطور می توانیم به بدن خود کمک کنیم که از عهده اثرات پروازهای طولانی بر بیاید؟ چه به سمت کشورهای اروپایی مسافرت کنید و یا کشورهای شرقی، جت لگ می تواند به سرعت سفر رویایی شما را تبدیل به بلیتی یک طرفه به سمت خستگی کند! در اینجا به شما می گوییم که چگونه به همراه جت لگ مقابله کنید.

چه چیزی به همراهعث جت لگ می شود؟
اگر بفهمیم بدن ما چگونه عمل می کند، پیدا کردن راه هایی برای جلوگیری از جت لگ می تواند به مراتب آسان تر شود. بدن ما به طور طبیعی به شکلی برنامه ریزی شده که تعدادی از فعالیت ها، مثل خوردن و خوابیدن، را در طول دوره ای ۲۴ ساعته انجام دهد. این روال عادی درونی به عنوان ریتم های شبه همراهنه روزی شناخته می شود، و وقتی که به همراه هواپیما پرواز می کنیم دچار بی نظمی می شود. حرکت در طول منطقه های زمانی می تواند بدن ما را به هم بریزد، و منجر به خستگی مفرط همراه به همراه سوء هاضمه، مشکلات روده، از دست دادن اشتها و حافظه و همچنین مشکلات تمرکزی شود.

خیلی ناگوار به نظر می رسد، این طور نیست؟ این ها رایج ترین آثار جت لگ هستند، ولی افراد مختلف ممکن هست به شیوه های مختلف تحت تأثیر قرار بگیرند. اگر سؤال بعدی شما این هست که «چقدر طول می کشد تا از جت لگ بهبود پیدا کنیم؟» به همراهید بگوییم که متأسفانه هیچ جواب ثابتی به این سؤال وجود ندارد. جت لگ نه تنها روی افراد مختلف به شیوه های مختلف تأثیر می گذارد، بلکه اثرات آن نیز می تواند بسته به سن، وضعیت سلامت و سطوح هسترس ما متفاوت به همراهشد.

آیا بعضی کشورهای خاص برای جت لگ بدتر هستند؟
این را به یاد داشته به همراهشید که سفر به غرب همیشه بهتر از سفر به شرق هست. دلیل این موضوع این هست که هنگامی که شما به شرق سفر می کنید، وقتی که بدن شما در حال بیدار شدن هست سعی می کنید به خواب بروید، و انگار که در میانه های شب مجبور به بیدار شدن می شوید. به عبه همراهرت دیگر، بدن شما بهتر می تواند به همراه روزی طولانی تر نسبت به روزی کوتاه تر کنار بیاید. مطالعات نشان داده که یک روز کامل طول می کشد تا بدنتان بتواند از هر منطقه زمانی که سفر می کنید به همراهزیابی پیدا کند.

به همراه رعایت این ۱۴ نکته قبل، هنگام و بعد از پرواز می توانید از به وجود آمدن جت لگ جلوگیری کنید.

۱٫ برنامه زمانی خود را سبک کنید
وقتی بدانید چگونه برای پروازی طولانی مدت خود را آماده کنید می توانید تعطیلات خود را به همراه نشاط و بدون خستگی آغاز کنید. اگر دارای برنامه زمانی سفت و سختی در محل اقامت خود هستید، سعی کنید این برنامه را چند روز قبل از سفرتان سبک کنید. داشتن روالی سخت از غذا خوردن و خوابیدن به همراهعث می شود که سازگاری به همراه منطقه زمانی جدیدی دشوارتر به همراهشد. اگر نظم و ترتیب انعطاف پذیرتری داشته به همراهشید، دارای مزیتی بزرگ برای سفرتان در خارج از کشور خواهید بود.

۲٫ شب قبل از سفر، خواب خوبی داشته به همراهشید
معمولاً افراد پیش از سفری طولانی به همراه هواپیما چند ساعت بیشتر نمی خوابند. دلیل آن می تواند به خاطر هیجان پیش از تعطیلات و یا تلاش عمدی به منظور خسته کردن خودتان به همراهشد تا بتوانید در طول پرواز به راحتی بخوابید. ولی این اشتبه همراههی بزرگ هست! تغییرات آخرین لحظه در روال عادی روزانه شما، فقط به همراهعث می شود که سازگاری به همراه منطقه زمانی جدید دشوارتر شود. داشتن خواب شبه همراهنه ای پیش از سفر کمک می کند که بهتر بتوانید از پس جت لگ بر بیایید.

۳٫ سعی کنید در هنگام شب به مقصد نرسید
در صورت امکان، پروازی را انتخاب کنید که در ساعات روز به مقصد برسید. این به همراهعث می شود که راحت تر بیدار بمانید چرا که وسوسه بیشتری خواهید داشت که بیرون بروید و از روزی که انتظارتان را می کشد لذت ببرید.

۴٫ در انتخاب هواپیمای خود دقت کنید
سفر به همراه بعضی هواپیماها می تواند تأثیر بهتری روی جت لگ داشته به همراهشد. سیستم های رطوبت های‌تک به همراهعث می شود که نم هوا حفظ شود و سیستم های روشنایی LED قابلیت ایجاد ۱۶٫۷ میلیون سایه رنگ را دارند که مراحل طبیعی روز را به همراهزسازی می کند و جت لگ را دفع می کند. یک نکته خوب دیگر، سیستم تصفیه هوایی هست که هوا را هر دو دقیقه تصفیه کند.

۵٫ سفر خود را به چند بخش تقسیم کنید
سعی کنید تا رسیدن به مقصد نهایی خود توقفی بین راه داشته به همراهشید، تا بدن شما زمان بیشتری برای سازگاری به همراه روال جدید داشته به همراهشد. این کار همچنین شاید کمک کند که قیمت بلیت هواپیمای شما هم کاهش پیدا کند.

۶٫ از مصرف الکل خودداری کنید
اثرات الکل در ارتفاعات خستگی را افزایش می دهد و موجب دهیدراته شدن بدن می شود، و در نتیجه مقابله به همراه جت لگی که در پیش دارید دشوارتر هم خواهد شد.

۷٫ قرص های خواب آور را فراموش کنید
متکی بودن به قرص های خواب برای پروازهای طولانی مدت ایده بدی هست، چرا که این قرص ها ارزشش را ندارند. قرص های خواب هیچ کمکی به شما برای بهبودی از جت لگ نمی کنند و فقط به همراهعث می شوند که در هنگام رسیدن به مقصد دچار سرگیجه به همراهشید. اگر نیاز به بستن چشم هایتان و خواب دارید، به شکل طبیعی آن را انجام دهید. آب گرم رایگان و نامحدود یکی از بهترین چیزهایی هست که که در داخل هواپیما در اختیار شما قرار می دهند، پس سعی کنید چای کیسه ای گیاهی به همراه خود بیاورید.

۸٫ به همراه قهوه خداحافظی کنید
از نوشیدنی های پر از کافئین مثل قهوه، کولا و نوشیدنی های انرژی زا دوری کنید. این محرک های مصنوعی روی توانایی شما در خوابیدن تأثیر می گذارند و زمان بهبودی از جت لگ را افزایش می دهند. بدن شما وقتی که هیدراته به همراهشد به بهترین شکل عمل می کند، پس نوشیدن مقادیر زیاد آب راهی عالی برای کم کردن اثرات جت لگ هست.

۹٫ ساعت خود را تنظیم کنید
وقتی سوار هواپیما می شوید، ساعت خود را به همراه زمان مقصد تنظیم کنید تا از نقطه نظر روانشناختی به همراه آن سازگار شوید. ولی این هشدار را به یاد داشته به همراهشید: زرنگ به همراهزی در نیاورید و این کار را از قبل انجام ندهید، مگر اینکه بخواهید احمقانه ترین بهانه برای جا ماندن از پروازتان را به دست آورید!

۱۰٫ جنب و جوش داشته به همراهشید
به طور مرتب در اطراف خود حرکت کنید و ورزش هایی انجام دهید تا جریان خون ادامه داشته به همراهشد. شاید در مورد ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) شنیده به همراهشید که یکی از اصلی ترین دلایل آن رکود جریان خود هست. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان از DVT جلوگیری کرد، بهتر هست بدانید که گردش خون مناسب رمز اصلی آن هست. یک جفت جوراب سفری مخصوص هواپیما تهیه کنید تا خطر DVT را به حدقل برسانید و گردش خون را بهبود دهید. چه کسی به زشت بودن این جوراب ها اهمیت می دهد؟ قرار نیست در نمایش مُد و فشن شرکت کنید.

۱۱٫ غذای مناسب بخورید
یک توصیه نسبتاً مفرط این هست که شروع به خوردن سه وعده غذایی روزانه مطابق به همراه منطقه زمانی جدید خود کنید، حتی اگر به معنی خوردن کورن فلکس ساعت ۱۱ شب به همراهشد. البته اگر از آن دسته افرادی به همراهشید که از خوردن اسنک و تنقلات در هنگام شب لذت می برید، شاید این موضوع خیلی مشکل بزرگی برایتان نبه همراهشد.

۱۲٫ در جستجوی آفتاب به همراهشید
تا جایی که می توانید از روشنایی روز هستفاده کنید. نور روز به همراهعث می شود که شما احساس بهتری داشته به همراهشید. مگر اینکه تمام طول شب بیدار بوده به همراهشید، که البته هرگز ایده خوبی پیش از پروازی طولانی نیست.

۱۳٫ کمی ورزش کنید
کمی ورزش کنید تا اندورفین های خود را تقویت کنید. این روزها، تقریبه همراهً تمام مجله های شرکت های هواپیمایی بخشی مخصوص ورزش های ساده برای پروازهای طولانی مدت دارند.

۱۴٫ کمبود خواب خود را جبران کنید
سعی کنید به اندازه معمول یک شبه همراهنه روز ۲۴ ساعته، خواب داشته به همراهشید. در صورت لزوم، هر کمبود خوابی را به همراه چرتی کوتاه در روز رسیدن به مقصد جبران کنید.

 

منبع : برترین ها

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم