وبلاگ

محتوا ویدیویی نسل جدید بازاریابی

 

برای اینکه ثابت کنیم آینده بازاریابی در دستان محتوا ویدیویی است باید آمارهای به دست آمده از منابع قابل اعتماد را با هم بررسی کنیم و نشان بدهیم چرا باید از محتوای ویدیویی استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به آمارها بپردازیم به نکته ای بسیار ظریف باید اشاره کنیم که سیر تکاملی بازاریابی محتوا در دنیای دیجیتال چرا به این جا رسیده که می گوییم آینده باززاریابی محتوا متعلق به ویدیو است.

در گذشته سرعت اینترنت ها به حدی نبود که بتوانیم به راحتی یک ویدیو را در اینترنت تماشا کنیم یا دانلود کنیم و از طرفی قیمت اینترنت هم بسیار بالا بود ولی امروزه این معادله کمی متفاوت تر شده است و هم سرعت اینترنت بالا تر رفته است هم قیمت اینترنت کمتر شده است.

و مردم ترجیح می دهند به صورت بصری جستجو کنند به همین دلیل است که با رشد سرعت اینترنت مردم نیز بیشتر به محتوای ویدیویی توجه می کنند.

امروز می توانند با اینترنت 5G در چین با فاصله 200 کیلومتر از راه دور به راحتی یک عمل جراحی انجام می دهند.

آمارهای محتوا ویدیویی:

طبق آمارهای گرفته شده توسط دو سایت معتبر به نام های Forbes و HubSpot می توان گفت:

  • طبق آمارهای به دست آمده 74 درصد ترافیک دنیای وب متعلق به محتوا ویدیویی است.
  • با اضافه کردن محتوای ویدیویی به ایمیل مارکتینگ نرخ کلیک در ایمیل را تا 200-300 درصد افزایش می دهد.
  • افزودن ویدیو به صفحات فرود نرخ تعامل را تا 80 درصد افزایش می دهد.
  • تحقیقات نشان می دهد که محتوای ویدیویی تا 90 درصد روی خرید مشتریان تاثیر می گذارد.

جمله معروفی وجود دارد که می گوید یک دقیقه محتوای ویدیویی برابر است با 1.8 میلیون کلمه

محتوا ویدیویی

محتوای ویدیویی بعنوان پر تقاضاترین محتوا، در دنیای بازاریابی محتوا دارای مزایای ویژه‌ای است. محتوای ویدیویی در یادآوری برند در ذهن مخاطبان نقش اساسی ایفا می‌کند. 80% مشتریان محتواهای ویدیویی که در گذشته دیده‌اند را به یاد می‌آورند. بازاریابی ویدیویی سئو وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد. 65% افراد بیش از سه چهارم فایل ویدیویی را مشاهده می‌کنند و پس از مشاهده‌ی ویدیو اقدام به بازدید وب‌سایت آن محصول یا خدمت می‌نمایند و حدود 39% آنها با وب‌سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند. محتوای ویدیویی بر روی همه دستگاه‌های الکترونیک بسیار خوب نمایش داده می‌شود. دیگر نیاز نیست نگران طراحی ریسپانسیو محتوای خود باشید. بازاریابی ویدیویی پیام برند شما را تقویت می‌کند. این محتوا بهترین ابزاری است که شما می‌توانید از طریق آن واقعیت پیام برند خود را به مخاطبانتان انتقال دهید. محتوای ویدیویی قابلیت انتشار ویروسی دارد. مطالعات نشان داده است که 92% افرادی که محتوای ویدیویی را از طریق تلفن همراه خود دریافت می‌کنند، اقدام به اشتراک‌گذاری آن می‌نمایند. ویدیوها 1200% بیشتر از متن‌هایی که حتی حاوی لینک باشند، به اشتراک گذاشته می‌شود. 60% بازدیدکنندگان پیش از آنکه متن‌های شما را بخوانند اقدام به تماشای فایل‌ های ویدیویی شما می‌کنند.

شاید با آمارهایی که در بالا درباره محتوا ویدیویی دادیم شما قانع شده باشید که محتوای ویدیویی پادشاه است.

آخرین نشستی که محققین حوزه بازاریابی که متشکل از 611 متخصص این حوزه به این نتیجه رسیدند که محتوا ویدیوی کاملا متفاوت تر از هر محتوای دیگر است و قدرت انتقال مفهوم بسیار زیادی دارد.

و در این نشست بیان شد که 63 درصد کسب و کارها در گذشته از محتوا ویدیویی استفاده می کردند که این مقدار در ابتدای سال 2018 به 81 درصد رسید و امروز دقیقا این آمار به 87 درصد رسیده است که همین یک موضوع بسیار ساده می تواند اهمیت محتوای ویدیویی را به شما نشان دهد.

و آمارهای بسیار زیاد دیگری که همگی به اتفاق نشان دهنده آینده محتوا و کسب و کار آنلاین است.

ویدیو

آیا برای کسب و کار خود محتوای ویدیویی تولید کرده اید؟

در ابتدا مفهوم تبلیغات دیجیتالی را برای شما بیان می کنیم.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال  یکی از قویترین و سودآورترین روشهای ارتقاء شرکت و محصولات آن است. برندها  و شرکت ها توانایی به اشتراک گذاشتن ارزش ها و هویت خود را از طریق تبلیغات دیجیتال خلاقانه با استفاده از عناصر بصری جذاب برای جذب بیشتر مصرف کنندگان با کارآیی بیشتری دارند.

تبلیغات دیجیتال نوعی بازاریابی با رسانه های دیجیتال مانند تلفن های همراه ، رایانه و … است که در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد .

چطور و چگونه تبلیغات محتوا ویدیویی انجام دهیم ؟

همین که شما بتوانید در رسانه هایی مانند وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند محصولات خود را تبلیغ کنید یعنی که توانسته اید تبلیغات دیجیتالی انجام دهید .
شما باید بتوانید در این راه محصولات و خدمات خود را به طور کامل برای مخاطب و کاربر خود شفاف سازی کنید . باید بتوانید رفتار هدف کاربران را بشناسید و آن ها را از یک کاربر و مخاطب به مشتری خود تبدیل کنید.

محتوا ویدیویی

ابزار تبلیغات محتوا ویدیویی

همانطور که عنوان کردیم برای این که بتوانید یک کسب و کار خوب و موفق داشته باشید باید بتوانید تبلیغات هدفمند و موثری انجام دهید و همچنین بتوانید رفتار و هدف مشتری خود را شناسایی کنید و بر اساس آنها برنامه ریزی و تبلیغات انجام دهید . ( یعنی این که شما باید بدانید که محصول و خدمات شما مخصوص چه سنی است ، به کدام منطقه جغرافیایی بیشتر مرتبط است ، متناسب با کدام فرهنگ است و مسائلی از این قبیل …)

البته با تمام تفاسیر بالا ما باید بدانیم یکی از بهترین محتواهای ویدیویی که ما می توانیم در کشور خودمون انجام بدهیم تولید محتوای ویدیویی به زبان انگلیسی است که در مقالات بعدی حتما به طور مفصل به اهمیت تولید محتوا به زبان انگلیسی برای کسب و کار را توضیح خواهیم داد.

آموزش طراحی سایت با e-cds

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن