لوکس‌سازی به روایت خودروسازان محبوب فقرا!

۱۵ آذر ۱۳۹۶ طراحی

حرکت تویوتا، فورد، هوندا، نیسان، سیتروئن و هیوندای در زمینه ایجادبرند لوکس از به همراهقی شرکت‌ها سریع‌تر و جالب‌تر بوده و در مدتی کوتاه به نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز رسیده به طوری که هم‌اینک زیربرندهای لوکس این شرکت‌ها یعنی لکسوس، لینکلن، آکورا، اینفینیتی، دی‌اس و جنسیس را اغلب علاقمندان به خودرو می‌شناسند.

گروه طراحی| سرعت رشد فروش اتومبیل‌های لوکس در جهان در طول چهار دهه اخیر روندی رو به رشد یافته و در مقایسه به همراه دوره قبل از آن دو برابر شده هست. امروزه رولزرویس، مازراتی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه و جگوار دیگر برندهای سفارشی ساز نبوده و به همراه تیراژ به همراهلایی که دارند، تلاش می‌کنند پیوسته سهم بیشتری از به همراهزار اتومبیل‌های مجلل را به خود اختصاص دهند. این کشش به همراهعث شده تا توجه خودروسازان ارزان‌ساز و اقتصادی هم به این به همراهزار بزرگ جلب شده و از تویوتا و فورد و هوندا تا هیوندای و سیتروئن را به تاسیس برندهای جدیدی برای ساخت ماشین لوکس ترغیب کند. این شرکت‌ها که اغلب برای طبقات پایین و متوسط جامعه خودرو می‌سازند، به همراه ورود به این حوزه جدی، شیوه تازه‌ای از تولید خودروی لوکس را ابداع کرده‌اند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

به گزارش گروه طراحی، این بین حرکت ۶ برند تویوتا، فورد، هوندا، نیسان، سیتروئن و هیوندای از به همراهقی شرکت‌ها سریع‌تر و جالب‌تر بوده و در مدتی کوتاه به نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز رسیده به طوری که هم‌اینک زیربرندهای لوکس این شرکت‌ها یعنی لکسوس، لینکلن، آکورا، اینفینیتی، دی‌اس و جنسیس را اغلب علاقمندان به خودرو می‌شناسند. هر یک از این خودروسازان این خودروسازان زمانی کودکانی نحیف و بی‌بنیاد
و حقیر به نظر می‌رسیدند اما حالا بزرگ و قوی و مشهور شده و خود موتور رشد کارخانه‌های
بزرگی مثل تویوتا هستند! از زیرشاخه‌های لوکس و نیمه‌لوکس می‌گوییم که اینروزها به
شدت بین خریداران محبوب‌ شده‌اند. این زیرشاخه‌ها همه در ابتدا ماکت‌های مزخرفی از
اتومبیل‌های لوکس هم‌رده به حساب می آمدند اما به همراه گذشت چند سال به اصالت و فرمی
مخصوص به خود رسیده‌اند. هزینه اولیه روی این برندها شاید روزی یک کابوس بود اما
هر یک از این ۶ شاخه جدید به خوبی توانسته‌اند از پس این کار بر بیایند. ببینیم هر یک از این شرکت‌ها چه
وضعیتی به لحاظ فروش دارند و چند نوع خودرو تولید می‌کنند.


لینکلن- فورد موتور آمریکا

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از بین موسسان زیرشاخه‌های لوکس در صنعت خودروسازی، فورد از همه تاریخ
طولانی دارد و به واسطه سیطره‌ای که از اوایل دهه۲۰ در به همراهزار خودروی جهان داشت،
اقسام مختلفی از هستراتژی‌های موفق و ناموفق نخستین به همراهر توسط این شرکت امتحان شده
که از قضا در حوزه ساخت زیربرند لوکس نیز فورد به همراه تاسیس لینکلن در سال ۱۹۲۲ تلاش
کرد فروش خود را در بخش‌هایی که از دسترسش خارج‌اند توسعه دهد. این شرکت که در سال
‌۱۹۱۷ تاسیس شده، از سال ۱۹۸۵ تا هم‌اینک
بیش از ۵ میلیون دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده و امسال نیز به همراهلغ بر ۱۵۰ هزار
دستگاه فروش را به ثبت رسانده‌اند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

بیشترین فروش برند لینکلن در سال ۱۹۹۰به همراه حدود
۲۳۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده در حالی که این شرکت آمریکایی فعلا ۶ مدل شامل ۴ اس‌یووی
و ۲ سدان متوسط را در سبد محصولاتش دارد. ناتلیوس جدیدترین خودروی شاسی‌بلند این
شرکت هست که اخیرا در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷ به به همراهزدیدکنندگان معرفی شده هست.
کومار گالوترا مدیر فعلی لینکلن هست و این شرکت در ۳ به همراهزار آمریکای شمالی،
خاورمیانه و چین نفوذ مناسبی دارد.


آکورا-هوندای ژاپن

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از سال ۱۹۸۶ که دفتر آن در شهر توکیو راه‌اندازی
شد تا هم‌اینک که سالانه در ۲ به همراهزار بزرگ چین و آمریکا سالانه بیش از هزار دستگاه
فروش دارد، آکورا همواره خودرویی خاص و جذاب بوده و چیزی بیش از ۴ میلیون دستگاه
خودرو به همراه این برند در ۳۱ سال اخیر به فروش رفته هست. این شرکت که هم‌اینک هفت مدل
مختلف به همراه نام‌های
ILX، TLX،
RLX
، RDX،
MDX
، ZDXو NSX را در سبد تولید خود
دارد، سالانه به همراهلغ بر۱ میلیارد دلار سود عاید گروه خودروسازی هوندا نموده و در
بررسی‌های کیفی کانسیومر ریپورتز، کلی بلو و جی‌دی پاور همواره در شمار برندهای به همراهکیفیت
و قابل اعتماد در بین خریداران به حساب می‌آید.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

بیشترین فروشی که این برند در یک
سال تجربه نموده مربوط به سال ۲۰۰۵ به همراه بیش از ۲۰۹ هزار دستگاه بوده اما در به همراهزه
فعلی، این برند تنها کمی بیش از ۱۶۱ هزار دستگاه خودرو در سال می‌فروشد. جان مندل
مدیرعامل فعلی این برند هست و مهمترین محصولات آکورا شامل ۳ کراس‌اوور، ۳ مدل سدان
و یک سوپراسپورت هست.


لکسوس- تویوتای ژاپن

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از سال ۱۹۸۹ که این برند تاسیس شد تا هم‌اینک که
لکسوس یکی از قطب‌های فروش خودروی لوکس در جهان هست، تا سال ۲۰۱۱ فروشی به همراهلغ بر
۳۶۵ هزار دستگاه در سراسر جهان داشت که این میزان در سال ۲۰۱۶ به حدود ۳۵۰
هزار دستگاه محدود شده هست. لکسوس در مجموع در ۲۹ سال فعالیت مداوم خود چیزی به همراهلغ
بر۵ میلیون دستگاه ساخته و در تمام جهان به عنوان نمادی برای تولید یک خودروی لوکس
به همراه کیفیت و کم‌هستهلاک شناخته می‌شود.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

این
برند در ۱۰ سال اخیر پیوسته بهترین خودروی کیفی از نگاه موسسه جی.دی پاور و دارای
به همراهلاترین میزان قابلیت اعتماد در بین مشتریان به همراهزار آمریکای شمالی هست. لکسوس هم‌اینک
۹ مدل مختلف اعم از ال‌اس، جی‌اس، آی‌اس، ان‌ایکس، آر.ایکس، جی‌ایکس، ال‌ایکس و ال‌سی
را در خط تولید خود دارد. ال‌اس۴۳۰ نخستین خودروی لکسوس بود که در سال ۱۹۹۰ به
به همراهزار آمد و از بدو ورود توانست به خوبی جای خود را در به همراهزار سدان‌های لوکس شهری و
در حضور محصولاتی مثل مرسدس اس کلاس یا ب.ام.و سری۷ به همراهز کند.


اینفنیتی-نیسان

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

این اسپورت‌ترین زیرشاخه لوکسی هست که توسط یک
برند تاسیس شده و اغلب خریداران آن را افرادی به همراه سلایقی نزدیک به جوانان و افراد
پرهیجان در برمی‌گیرد. اینفینیتی که بخشی از گستره بزرگ آلیانس رنو-نیسان در زمینه
تولید خودرو هست، سال ۱۹۸۹ هم‌زمان به همراه برند لکسوس توسط شرکت نیسان تاسیس شد و در
این ۲۹ سال توانسته نزدیک به ۲٫۷۵۰ میلیون دستگاه خودرو را به دست مشتریانش
برساند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

سهم به همراهزار این شرکت در به همراهزار آمریکا گرچه هیچ‌گاه به یک درصد نرسیده اما
به هرحال سالانه چیزی نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه اینفنیتی به دست مشتریان
این برند در سرتاسر جهان می‌رسد. این شرکت به واسطه معرفی مدل‌های جدید و جذاب در
۳ به همراهزار چین، اروپا و آمریکا احتمالا امسال خواهد توانست بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه
خودرو به فروش برساند. مهم‌ترین مدل‌های این شرکت را اقسامی از اس‌یووی و کراس‌اوورهای
لوکس و اسپورت تشکیل می‌دهد در حالی که این شرکت چند سدان لوکس هم دارد.


دی‌اس-سیتروئن

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از سال ۲۰۰۹ که دفتر مرکزی این برند در پاریس
تاسیس شده تا هم‌اینک که به همراه ۶ محصول مختلف در به همراهزارهای مختلفی در اروپا و آسیا
فعالیت می‌کند، دی‌اس توانسته چیزی نزدیک به ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان
محصولات لوکس و نیمه لوکس بفروشد که در نوع خود یک شاهکار هست. این برند فرانسوی که
به طراحی محصولاتی به همراه فرم بدنه اصیل، مملو از جزئیات مشهور هست، در
دو به همراهزار چین و فرانسه بیشترین میزان فروش را داشته و اخیرا نیز روی به همراهزارهایی مثل
قفقاز، خاورمیانه و آفریقا تمرکز کرده هست.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا! 

به همراه اینکه فعلا اوضاع فروش این برند
تهدیدی جدی برای اوپل، ب.ام.و یا لکسوس نیست اما پژو سیتروئن برنامه دارد در یک
افق ۵ ساله تولیدات دی‌اس را به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه برساند. اخیرا تولید این شرکت یک شاسی‌بلند زیبه همراه و لوکس به همراه ایمنی به همراهلا هست که ۷ کراس‌بک نام داشته و قرار هست به زودی وارد به همراهزار ایران نیز شود. دی‌اس به فروش به همراهلای این خودرو امید زیادی دارد.


جنسیس- هیوندای

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

این آخرین و جدیدترین گونه از تاسیس زیرشاخه
لوکس توسط برندی مادر هست که پس از تاسیس در نوامبر ۲۰۱۵ از قضا توانسته در مدت
بسیار کوتاهی به موفقیت برسد. جنسیس که هم‌اینک ۳ مدل سدان را در سبد محصولاتش
دارد، برنامه جامعی برای تولید ۴ اس‌یووی و کراس‌اوور جدید آماده کرده که گویا تا
سال ۲۰۲۳ روانه به همراهزارمی‌شوند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

فروش کلی جنسیس در آمریکا در دو سال اخیر کلا ۲۵
هزار دستگاه بوده اما میل شدید منتقدان برای معرفی محصولات این شرکت، امتیازات
به همراهلای جی‌دی‌پاور و کانسیومر ریپورتز به محصولات جنسیس و برنامه‌های جالب خود
هیوندای برای این زیرشاخه جدید همه به همراهعث شده تا گروه طراحی خوبی در انتظار جنسیس به همراهشد.
بهترین خودروی فعلی این شرکت مدل جی ۸۰ هست که در رده مرسدس ای کلاس حرف‌های
بسیاری برای گفتن دارد.دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم