تصاویر/ شاسی‌بلندی از جنس سرعت

۱۵ آذر ۱۳۹۶ طراحی

در زیر کاپوت این گاو خشمگین یک نیروگاه ۴ لیتری هشت سیلندر ۲ توربو نهفته هست که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، بنابراین برای اولین به همراهر شاهد هستفاده از پیشرانه توربوشارژ در یک لامبورگینی هستیم.

گروه طراحی| پس از انتظاری طولانی، سرانجام لامبورگینی رسماً
از مدل اوروس پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب رسماً وارد دنیای اس‌یووی‌ها شد. حال بنظر
میرسد این گاو ایتالیایی آماده هست تا تمام حریفان خود در این سگمنت را قلع‌وقمع کند.
اوروس تعدادی از ویژگی‌های طراحی نسخهٔ کانسپت خود که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد را حفظ
کرده هست و بنابراین ظاهر اوروس تولیدی اگر نگوییم بیشتر، به همان اندازهٔ نسخهٔ کانسپت
تهاجمی هست. از ویژگی‌های ظاهری این سوپراس‌یووی می‌توان به دماغه‌ای گوه‌ای شکل، چراغ‌های
به همراهریک جلو و عقب و سقفی کوپه مانند اشاره کرد که نمایی منحصربه‌فرد به آن بخشیده‌اند.

شاسی‌بلندی از جنس سرعت

در زیر کاپوت این گاو خشمگین اما یک نیروگاه ۴ لیتری هشت
سیلندر ۲ توربو نهفته هست که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛
بنابراین برای اولین به همراهر شاهد هستفاده از پیشرانهٔ توربوشارژ در یک لامبورگینی هستیم؛
اما این تنها اولین در اوروس نیست چراکه لامبورگینی برای انتقال نیرو هم برای اولین
به همراهر در تاریخ خود از یک گیربکس هشت سرعتهٔ
زد.اف به همراه مبدل گشتاور و کنترل الکتروهیدرولیکی هستفاده کرده هست تا پاسخگویی
پیشرانه افزایش یابد.

شاسی‌بلندی از جنس سرعت

نیروی موتور در این هیولا توسط سامانهٔ چهارچرخ
محرک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که به همراه نسبت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب
تقسیم می‌شود. همچنین این سیستم می‌تواند حداکثر ۷۰ درصد از گشتاور موتور را به چرخ‌های
جلو انتقال دهد درحالی‌که این عدد در چرخ‌های عقب به ۸۷ درصد میرسد. علاوه بر این،
اوروس سیستم فرمان گیری چهارچرخ اونتادور
S را هم قرض
گرفته هست که چرخ‌های عقب را در سرعت‌های پایین جهت کمک به مانور دهی در جهت عکس چراغ‌های
جلو و در سرعت‌های به همراهلا جهت افزایش ثبه همراهت در همان جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند.

شاسی‌بلندی از جنس سرعت

اوروس به همراه تکیه بر این ویژگی‌ها و همچنین به همراه هستفاده
از سیستم لانچ کنترل می‌تواند ظرف تنها ۳٫۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت
رسیده و سپس در ۱۲٫۸ ثانیه مرز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را رد کند. این سوپراس‌یووی ایتالیایی
همچنین می‌تواند در ادامه به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این ماشین
در هر صد کیلومتر نیز ۱۰٫۶ لیتر بنزینی مصرف می‌کند. همچنین در گروه طراحی یعنی در سال
۲۰۱۹، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.

شاسی‌بلندی از جنس سرعت

اوروس ۲۱۵۴ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که برای ایجاد
مرکز ثقل پایین در خودرو، پیشرانهٔ آن در ارتفاع پایینی نصب شده هست. همچنین توربوشارژرها
هم در مکانی نزدیک به محفظهٔ احتراق قرار گرفته‌اند که موجب افزایش پاسخگویی موتور
می‌شود. لامبورگینی اوروس بر روی پلت‌فرم
MLB گروه فولکس‌واگن
ساخته شده که به همراه بنتلی بنتایگا، آئودی
Q7 و پورشه
کاین مشترک هست. برای این خودرو شش حالت رانندگی مختلف در نظر گرفته شده که شامل
هستردا، اسپورت، کورسا، برفی، آفرود و شن و ماسه به‌علاوهٔ یک حالت سفارشی بنام اگو می‌شود.

شاسی‌بلندی از جنس سرعت

حالات برفی، آفرود و شن و ماسه، ارتفاع خودرو را
از سطح زمین افزایش می‌دهند درحالی‌که حالات هستردا، اسپورت، کورسا، عملکرد ماشین را
برای خیابه همراهن‌ها و رانندگی اسپرت تنظیم می‌کنند. اوروس در محور جلو به کالیپرهای ترمز
۱۰ پیستونه به همراه دیسک‌های کربن سرامیکی ۱۷٫۳ اینچی مجهز هست که بزرگ‌تر ترمزهای
دنیا محسوب می‌شود. این سوپراس‌یو‌وی به‌صورت هستاندارد به همراه رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی
عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند نمونه‌های ۲۲ یا ۲۳ اینچی را هم همراه به همراه لهستیک‌های
پیرلی
P Zero Corsa سفارش دهند.

شاسی‌بلندی از جنس سرعتدر کابین اوروس نیز طراحی منحصربه‌فرد و هماهنگ
به همراه ذات یک لامبورگینی اصیل کار شده هست. در اینجا غربیلک فرمان
دی شکل و همین‌طور دکمهٔ هستارت قرمزرنگ از سوپراسپرت‌های لامبورگینی الهام
گرفته درحالی‌که در جلوی دکمهٔ هستارت، شیفتر دنده و انتخاب‌گر حالات رانندگی قرار
گرفته هست. همچنین صفحه آمپر خودرو هم از نوع تمام دیجیتالی هست. اوروس در کارخانهٔ
لامبورگینی در سنت آگاتا به تولید خواهد رسید و اولین نمونه‌های آن در سال ۲۰۱۸ تحویل
داده خواهند شد. قیمت این ماشین از ۲۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود و لامبورگینی انتظار
دارد بتواند سالانه حدود ۳۵۰۰ دستگاه از آن‌را به فروش برساند.

 

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم